عنوان Tales of Arise به صدر جدول موردانتظارترین بازیهای Famitsu برگشت
جدول موردانتظارترین بازیهای Famitsu که براساس رایهای خوانندگان انتخاب میشود، هفته گذشته حرکات جالبی را به خود دید و عنوان Final Fantasy 16، بالاتر از Tales of Arise در رتبه اول قرار گرفته بود. این هفته اما باز هم این دو عنوان جایگاه خود را با یکدیگر عوض نمودند و عنوان نقش آفرینی Bandai Namco صدر جدول را پس گرفته است، البته اختلاف رایها میان جایگاه اول و دوم زیاد نمیباشد.
در عین حال بخش زیادی از ده عنوان برتر موجود در این لیست در دست بازیهای انحصاری Nintendo Switch قرار دارد و به جز عنوان The Legend of Heroes: Kuro no Kiseko که در جایگاه نهم قرار گرفته، تمام بازیهای باقیمانده مربوط به Switch هستند. عناوینی مثل دنباله The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Shin Migami Tensai 5 و Bayonetta 3 به ترتیب رتبههای ۳ تا ۵ را به خود اختصاص میدهند.
در کنار همه اینها، عنوان Metroid Dread در رتبه هشتم قرار گرفته است و در بالای خود به ترتیب Splatoon 3 و Pokemon Brilliant Diamond and Shining Peal را در جایگاههای ششم و هفتم میبیند. عنوان Super Robot Wars 30 نیز در جایگاه دهم جای گرفته است.
جدول این هفته از تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) تا ۴ آگوست (۱۳ مرداد) رایگیری شده است:
1. [PS4] Tales of Arise – 652 votes
2. [PS5] Final Fantasy 16 – 618 votes
3. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 572 votes
4. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 543 votes
5. [NSW] Bayonetta 3 – 530 votes
6. [NSW] Splatoon 3 – 337 votes
7. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 323 votes
8. [NSW] Metroid Dread – 251 votes
9. [PS4] The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki – 239 votes
10. [NSW] Super Robot Wars 30 – 231 votes
استودیو Naughty Dog هنوز هم دلبسته سری Uncharted و The Last of Us میباشد
با در نظر گرفتن این که پروژه بزرگ قبلی استودیو Naughty Dog یعنی The Last of Us 2 کمی بیش از یک سال گذشته منتشر شد، احتمالا قرار نیست به این زودیها چیزی از این استودیو ببینیم. البته این موضوع باعث نمیشود که پرسشهای زیادی در مورد این که بازی بعدی آنها چه چیزی خواهد بود پرسیده نشود!
وقتی موضوع مربوط به استودیویی مثل Naughty Dog میشود، خیلیها میخواهند بدانند که آیا استودیو به سراغ خلق آیپیهای جدیدی میرود و یا به دنبال ادامه دادن آیپیهای فوقالعاده قبلی خود میرود.
حالا طبق گفتههای یکی از روئسای استودیو Naughty Dog، یعنی آقای "ایوان ولز" (Evan Wells)، طرفداران باید کم کم انتظار چیزهای جدیدی را از استودیو داشته باشند. در مصاحبهای با Game Informer ولز اظهار داشت با وجود این که آنها در مورد ایده ساخت آیپیهای جدید هیجان زده هستند، اعضای استودیو دلبستگی فراوانی به سریهای Uncharted و The Last of Us دارند.
او در مورد این که آیا استودیو به دنبال ساخت آیپیهای جدید میرود یا به ساخت ادامه قبلیها مشغول میشود، گفت: «فکر میکنم پاسخ این سوال آسان است، هردو! در عین حال که هیجان زیادی برای توسعه یک آیپی جدید وجود دارد، ما هنوز دلبستگی زیادی به Uncharted و The Last of Us داریم و من معتقدم که در آینده شما هردوی این مدل پروژهها را از ما خواهید دید.»
پروژهای مربوط به بخش چندنفره عنوان The Last of Us ظاهرا در جریان است و لیکها و شایعاتی حول محور ساخت ریمیک نسخه اول این سری نیز به گوش میرسد. برای Uncharted نیز طبق گزارشهای قبلی، گفته شده بود که SIE Bend Studio مدتی تحتنظر Naughty Dog قرار داشت تا روی یک بازی جدید کار کند، اما بعد از مدتی این پروژه لغو شد و تبدیل به یک عنوان جدید و جهان باز گشت.
سازنده عنوان The Last of Us و یکی از اعضای مدیریت استودیو Naughty Dog یعنی "نیل دراکمن" (Neil Druckmann) نیز پیش از این گفته بود که پروژه بزرگ بعدی استودیو، نسخه سوم سری مذکور یا یک آی پی جدید خواهد بود. اینطور که به میرسید، دراکمن ساختار کلی داستان The Last of Us Part 3 را در نظر داشت.
متون داخل عنوان Elden Ring به دست George R.R. Martin نوشته نشدهاند!
استودیو FromSoftware به سبب داشتن دنیاهایی خارقالعاده و ساخت این دنیاها همیشه مورد تحسین قرار گرفته است، اما اینطور که به نظر میرسد، عنوان Elden Ring قرار است این موارد را فراتر از قبل پیش ببرد، زیرا دنیای آن و افسانهها و داستانهای مربوطش توسط نویسنده سری کتابهای A Song of Ice and Fire یعنی "جرج آر آر مارتین" (George R.R. Martin) نوشته شدهاند.
مارتین کار خود روی بازی را سالها پیش به اتمام رساند و همانطور که انتظار میرفت، نوشتههای مارتین، در پایه و اساس دنیای بازی و داستانهای آن به کار میروند و نویسندگی متون درون بازی برعهده خود "هیدتاکا میازاکی" (Hidetaka Miyazaki) نوشته است.
آقای "یاسوهیرو کیتائو" (Yasuhiro Kitao) از FromSoftware در مصاحبهای با IGN اظهار داشت که چیزهایی مثل دیالوگهای NPCها و یا سایر متونی که در بازی دیده میشوند، به دست خود میازاکی نوشته شدهاند، کسی که مسئول نویسندگیهای داخل بازی بوده و متون بازی را خودش به تحریر درآورده است.
کیتائو همچنین اظهار داشت که داستان عنوان Elden Ring همانند سایر بازیهای FromSoftware روایت خواهد شد. او گفت: «مثل سبک همیشگی استودیو، داستان بازی به شکل تکههای مختلف روایت میشود و ما اصول خود در زمینه ارائه داستان یا دنیایی که بازیکنان بتوانند آن را برای خود تفسیر کنند، تغییر ندادیم.»
عنوان Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲ بهمن) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PC / PS4 / PS5 عرضه میگردد.
تصاویر جدیدی از Starfield لیک شد
تصاویر عنوان Starfield اخیرا هر چند مدت یکبار در فضاهای مختلف لیک شدهاند و حالا به نظر میرسد که دو عکس جدید نیز به لیست تصاویر لو رفته از این بازی، اضافه شدند. این تصاویر که روی Reddit نیز آپلود شدهاند، نشان دهنده بخشهای مختلفی هستند. یکی از آنها به نظر میآید که نشان دهنده فضای داخلی یک ایستگاه فضایی باشد و دیگری نیز دربردارنده کانسپتآرتهای مختلفی از یک کشتی فضایی است.
گویا این عکسهایی که از بازی لو رفتهاند، مربوط به سال ۲۰۱۸ میشوند، همانند لیکهایی که چند وقت پیش منتشر شده بودند. بخش داخلی ایستگاه فضایی به تصویر کشیده شده شباهت زیادی به عکسهایی دارد که پیش از این لیک شدهاند و کشتی فضایی نیز شبیه چیزی است که در تریلر بازی در E3 امسال قابل مشاهده بود.
احتمالا مدتی طول بکشد تا ما اطلاعات بیشتری از توسعه دهندگان یا ناشران بازی بشنویم زیرا زمان زیادی تا عرضه Starfield باقیمانده است. البته اخیرا سه ویدیو از بازی منتشر شده بود که اطلاعاتی را در مورد تعدادی از شهرها و مکانهای مربوط به بازی به ما میداد.
عنوان Starfield در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) برای Xbox Series X|S / PC عرضه میشود.
یکی از کهنهکاران سری Metal Gear Solid در حال کار روی یک بازی معرفی نشده در Konami است
حضور ضعیف Konami در صنعت بازیهای ویدیویی در چند سال گذشته برای طرفدارانی که عناوین این کمپانی را دوست دارند، بسیار ناراحتکننده بوده است، اما در ماههای اخیر پیوسته لیکهای جدید و شایعات جدیدی منتشر شدند که طبق آنها قرار است بعضی از عناوین محبوب Konami، بازگشتی را تجربه بنمایند.
البته بسیاری از این عناوین ظاهرا قرار است توسط توسعه دهندگان خارجی ساخته شوند و سوالی که اینجا پیش میآید، این است که تیم توسعه داخلی Konami مشغول چه چیزی است؟
اینطور که اوضاع به نظر میرسد، قطعا تیم داخلی کمپانی نیز مشغول کارهایی است. پیرو همین موضوع، آقای "ایکویا ناکامورا" (Ikuya Nakamura)، یکی از کهنهکاران کونامی که تقریبا در توسعه تمام عناوین سری Metal Gear Solid نقش داشته و وظایف مختلفی را به عهده داشته است در بخش بیوگرافی صفحه توییتر خود اظهار داشته که در حال کار روی یک بازی جدید و معرفی نشده است.
طبق این بیوگرافی، ناکامورا به عنوان نویسنده و طراح بازی فعال میکند، بازی آخر او Metal Gear Survive بود و جالب میشود که ببینیم از آن زمان تاکنون او مشغول چه چیزی بوده است.
همراه با برونسپاریهایی که کونامی انجام میداد، لیکهایی منتشر شده بودند که به بازیابی سری Metal Gear Solid اشاره میکردند. همچنین لیکهایی در مورد در توسعه بودن عناوین مختلفی از سری Silent Hill نیز وجود داشتند که گفته میشد یکی از این عناوین مربوطه، توسط سازنده The Medium یعنی Bloober Team توسعه خواهد یافت.
توسعه دهندگان Saints Row میگویند که به توسعه بازی ادامه خواهند داد
بعد از این که عناوین Saints Row 4 و Gat out of Hell همه چیز را به اعماق طنز و مسخرهبازی برده بودند و حالا استودیو Volition این مسئولیت را داشت که جهتی را برای آینده سری انتخاب کند. حالا با معرفی ریبوت بازی، مشخص شد که فرانچایز قرار است به حال و هوایی واقعگرایانهتر برگردد و استایل اکشن معاصر جایگزین کهکشان و نبردهای کیهانی میشود، چیزهایی که در نسخههای قبلی سری به وفور یافت میشوند.
میتوان گفت که تصمیم سازندگان بازی مبنیبر این تغییر منطقی بوده است اما به نظر میرسد بسیاری از طرفداران سری، با این تغییر موافق نبودهاند و حس میکنند که این حال و هوا، به ماهیت اصلی Saints Row خیانت میکند. Volition اما کاملا به این نسخه جدید تعهد دارد. حالا این استودیو در صفحه توییتر خود در پاسخ به یکی از طرفداران نگران سری گفت که واکنش ناگهانیای که بسیاری به این ریبوت داشتند را درک میکند ولی قرار نیست که تغییری در بازی ایجاد کنند.
طبق نمایشهایی که تاکنون منتشر شده، به نظر نویسنده این متن به نظر میرسد که سری Saints Row در مسیر خوبی باشد و چیزهایی که تاکنون از گیمپلی بازی دیدهایم، بسیار نویدبخش به نظر میرسند و این روند واقعگرایانهای که سازندگان پیش گرفتهاند میتواند بسیار خوب و مفید تمام شود.
عنوان Saints Row در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (۷ اسفند) برای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میشود.
عنوان Disco Elysium: The Final Cut توسط PEGI برای Xbox و Switch ردهبندی شد
به گزارش TwistedVoxel، اخیرا گزارشهایی منتشر شده که طبق آن عنوان Disco Elysium: The Final Cut برای سه پلتفرم دیگر ردهبندی شده است، این پلتفرمها شامل Xbox One / Xbox Series X|S / Nintendo Switch میشوند. این موضوع میتواند نشان دهنده این باشد که اعلامیه رسمی برای تاریخ عرضه بازی، به زودی منتشر میشود.
عنوان Disco Elysium در زمینه کنسولی روی پلتفرمهای PlayStation انحصاری بوده است و بازی اصلی و نسخه Disco Elysium: The Final Cut تنها برای PS5 و PS4 منتشر شدند. حالا اما به نظر میرسد به زودی قرار است این موضوع تغییر کند و قرار است Disco Elysium: The Final Cut به همه پلتفرمها بیاید. البته با توجه به این که اطلاعات موجود از این موضوع کم هستند، بهتر است که طرفداران منتظر اعلامیه رسمی بمانند.
سازنده سری بازیهای یاکوزا یعنی Tishihiro Nagoshi به دنبال ترک کردن SEGA است
اخیرا گزارشی از سوی Bloomberg منتشر شده است که طبق آن، یکی از کهنه کاران صنعت بازیهای ویدیویی و سازنده سری بازیهای Yakuza یعنی آقای "توشیهیرو ناگوشی" (Toshihiro Nagoshi) به دنبال ترک کردن SEGA است و مذاکراتی را با NetEase در جریان دارد. در این گزارش ذکر شده که این موضوع به دنبال سختگیری اخیر چین برای جلوگیری از اعتیاد به بازیهای کامپیوتری است.
همچنین گفته شده که در NetEase، ناگوشی تیم خود را انتخاب میکند و میبندد، تیمی که همراه با او روی ساخت بازیهای جدیدی برای کمپانی واقع در هانگژو تمرکز میکنند. انتظار میرود که اگر مذاکرات طرفین به حاصل برسد، تاییدی رسمی بر این خواهد بود حالا فعالیتهای NetEase قرار است فراتر از مرزهای چین برود. در زمان نوشته شدن این خبر، SEGA و NetEase هنوز بیانیهای در مورد این اخبار منتشر ننمودند.
کمپانی NetEase یکی از غولهای چینی دنیای بازیهای کامپیوتری است که در چند وقت گذشته به دنبال شراکت و همکاری با سازندگان و ناشران مختلفی در خارج از منطقه چین بوده است. بجز این کمپانی، چند وقت پیش TiMi Studios که در اختیار Tencent قرار دارد، اخیرا برای ساختن Pokemon Unite با The Pokemon Company همکاری نمود، همکاری دیگری با Xbox Game Studios را اعلام کرد و همچنین Sumo را با قیمت ۱.۲۷ میلیارد دلار خرید.
خود NetEase نیز برای مدتی است که با Blizzard همکاریهایی در جهت انتشار دارد و اینطور که به نظر میرسد، قصد دارد متخصصینی را از کشورهای خارجی برای آیپیهای خود استخدام کند.
عنوان Aliens: Fireteam Elite در صدر جدول فروشهای بریتانیا قرار گرفت
جدول فروشهای فیزیکی این هفته بریتانیا نیز منتشر شد و اینطور که به نظر میآید، عنوان Aliens: Fireteam Elite که به دست Focus Home Interactive ساخته شده کار خود را در رتبه اول جدول آغاز کرده است. به گزارش Gamesindustry این عنوان دوبرابر عنوان Mario Kart 8 Deluxe فروخت، عنوانی که این هفته خود را در جایگاه دوم جدول دید. بخش اعظم فروش Aliens: Fireteam Elite، یعنی ۴۲ درصدش روی PS5 بود و به دنبال آن نیز Xbox Series X|S با ۳۱ درصد و PS4 با ۲۷ درصد قرار داشت.
همچنین عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut نیز تا رتبه نهم سقوط کرد و کاهشی ۵۰ درصدی را نسبت به هفته قبل به خود دید. این موضوع البته میتواند ارتباط مستقیمی با کمبود سختافزاری PS5 در منطقه بریتانیا داشته باشد. عناوین دیگری مثل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Ratchet and Clank: Rift Apart نیز با توجه به آمار بسیار خوبی که هفته پیش داشتند، این هفته به ترتیب به رتبههای پنجم و دوازدهم سقوط کردند.
عنوان No More Heroes 3 نیز عنوان دیگری بود که این هفته به شکل انحصاری برای Switch منتشر شد و کار خود را در جایگاه شانزدهم آغاز نمود. جدول ده عنوان برتر:
1. Aliens: Fireteam Elite
2. Mario Kart 8: Deluxe
3. Minecraft
4. Grand Theft Auto 5
5. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
6. FIFA 21
7. Animal Crossing: New Horizons
8. Marvel’s Avengers
9. Ghost of Tsushima Director’s Cut
10. The Last of Us Part 2
آپدیت جدید Ghost of Tsushima Director’s Cut مشکلات بازی را حل میکند
استودیو Suckerpunch Productions پچ جدیدی را برای عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut منتشر نمود که تعدادی از مشکلات مهم بازی را حل میکند. پچ ۲.۰۷ زره Fundoshi را برای بازیکنانی که آن را در New Game Plus از دست دادهاند، برمیگرداند. همچنین مشکل دیگری که مربوط به عدم دریافت جوایز برای دوباره انجام دادن مراحل میشد و نیاز به اجرای دوباره بازی داشت، هم حل شد.
همچنین مشکلاتی که بازیکنان PS5 در مورد طولانی بودن بازخورد لمسی داشتند بهتر شده و مشکلات مربوط به Activity Card نیز حل گشتند. دید جدول Legends بهتر شده و همچنین بازیکنان میتوانند از طریق مچمیکینگ وارد مسابقات Survival Legends بشوند، حتی مسابقاتی که در حال حاضر در جریان هستند.
تریلر جدیدی از Valheim – Hearth and Home منتشر شد
اولین آپدیت بزرگ عنوان Valheim که Hearth and Home نام دارد قرار است در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) منتشر شود و حالا Iron Gate Studios پیوسته در حال انتشار جزئيات مختلفی از آن است. حالا تریلری که این هفته از بازی منتشر شده، نشان میدهد که چطور غذا پختن در بازی دچار تغییراتی شده است و آغاز آن نیز با این موضوع است که گوشت قرمز به سه بخش تقسیم شده و هرکدام از این سه به گراز، آهو یا گرگ اختصاص دارند.
بازیکنان همچنین میتوانند پیاز بکارند که این موضوع قطعا در دستورپختهای جدید کارآمد خواهد بود. همچنین قابلمه هم باید در طول زمان دچار بهبودهای مختلفی شود و ارتقا یابد. همچنین برای برای پخت انواع شیرینی و نان، مثل زندگی واقعی باید از یک تنور استفاده شود. همچنین اگر میخواهید از اثر غذاها خلاص شوید، تمشکهای مخصوصی وجود دارند که به شما برای این کار کمک میکنند.
تغییرات دیگری که در Hearth and Home وجود دارند شامل بهبود یافتن سپرهای مختلف جهت عقب راندن دشمنان، تفکیک غذاها در بخشهای مختلف و وابسته کردن قدرت بلاک کردن براساس نهایت سلامتی فرد میشود. همچنین در آینده قرار است Iron Gate Studio اعلام کند که سلاحها چه تغییری در این آپدیت خواهند داشت.
اخبار کوتاه:
عنوان Severed Steel در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برای PC عرضه میگردد. عنوان شوتر اول شخص همچنین در آینده سال جاری برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / Nintendo Switch عرضه خواهد شد
مواردی مثل Radiant Dance Machines و Wormgod Caress به دلیل بهرهجوییهای مختلف موقتا در Destiny 2 خاموش شدند
افزونه Shadow Tactics: Blades of the Shogun – Aiko’s Choice در ماه دسامبر منتشر خواهد شد. اولین تریلر گیمپلی این افزونه مستقل که ابتدا برای PC عرضه میگردد نشان دهنده بخشهای جالبی از مخفیکاری بازی میباشد
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.